مجله شيرين

محل تبلیغ شما تهران گراف


شربت زردآلو براي پوست و مو مفيد است - طرز تهيه شربت زردآلو

ا موضوع: آرايش و زيبايي,آشپزي,,
شربت زردآلو براي پوست و مو مفيد است - طرز تهيه شربت زردآلو

شربت زردآلو حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، K ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱ ، B۲ ، B۳ ، B۶ ، کلسیم، منیزیم، مس، آهن، آنتی‌اکسیدان، روی، فسفر، پتاسیم، پکتین، گوگرد، سدیم، فیبر، اسید فولیک، لینولئیک و سالیسیلیک است.

 برای بررسی خواص شربت زردآلو و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.
مهم‌ترین خواص شربت زردآلو

آقاي حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص شربت زردآلو اظهار کرد: این شربت نشاط‌آور و برای بیماران قلبی و عروقی بسیار مفید است؛ شربت زردآلو به علت وجود اسید سالیسیلیک نقش موثری در بهبود درد مفاصل و روماتیسم دارد.

* وی درباره خواص دیگر شربت زردآلو بیان کرد: این شربت به علت داشتن ویتامین‌های A و C برای سلامتی پوست و چشم‌ها بسیار مفید است؛ شربت زردآلو به چاق شدن افراد لاغر کمک شایانی می‌کند.

* این محقق و پژوهشگر طب سنتی با اشاره به مفید بودن شربت زرد آلو برای ورزشکاران افزود: این افراد بهتر است پس از ورزش کردن برای بازیابی انرژی از دست رفته خود این شربت را میل کنند شربت زردآلو به علت داشتن پکتین و نوعی فیبر محلول برای مبتلایان به سندروم روده تحریک‌ پذیر و یبوست مفید است.

آقاي عظمایی تاکید کرد: شربت زردآلو خاصیت ضد التهابی دارد و به بهبود آرتریت (التهاب مفاصل) و نقرس کمک شایانی می‌کند؛ این شربت منبع غنی از آهن، مس و مواد معدنی است بنابراین موجب رفع کم خونی می‌شود.

* وی یادآور شد: پتاسیم موجود در شربت زردآلو نقش موثری در کنترل فشار خون دارد؛ این شربت به علت داشتن مواد مغذی، اسید لینولئیک و ویتامین‌های A ، B  و C برای سلامتی پوست و مو بسیار مفید است.


* مواد لازم برای تهیه ۲ لیتر شربت زردآلو

1 - زردآلو                              یک کیلوگرم
2 - عسل یا شکر                   ۵۰۰ تا ۶۰۰ گرم
3 - آب                                   ۲ لیوان
4 - وانیل                                یک سوم قاشق چای‌خوری
5 - آب لیموترش تازه            به مقدار لازم
6 - روغن زیتون                    به مقدار کم

* طرز تهیه شربت زردآلو

- نخست زردآلو‌ها را به خوبی بشویید و هسته آنها را هم جدا کنید سپس آنها را داخل مخلوط کن بریزید.
- عسل و آب را به مواد مخلوط شده اضافه کنید.


- شربت آماده شده را در یخچال بگذارید تا خنک شود یا آن را داخل لیوان بریزید و ۲ تکه یخ و چند قطره آب لیموترش تازه و روغن زیتون به آن اضافه و میل کنید؛ البته اگر روزه‌داران قصد داشته باشند که این شربت را در وعده افطار میل، نباید به آن یخ اضافه کنند.

- شربت زردآلو را می‌توان همراه با شکر هم تهیه کرد البته ارزش غذایی این شربت با عسل بیشتر است برای این منظور باید زردآلو‌ها را پس از شستن و جدا کردن هسته آن‌ها خُرد و آب را هم به آنها اضافه کنید


- مخلوط زردآلو‌ها و آب را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشد؛ در انتهای جوشیدن شکر را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید.


- پس از خاموش کردن اجاق گاز، وانیل و چند قطره آب لیمو ترش تازه را به سایر مواد بیفزایید.


- شربت را پس از سرد شدن در یخچال قرار دهید تا خنک شود. . . .

پايان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان



می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 328

تاریخ انتشار: ساعت:

برچسب ها : ,,,
نظر

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:




دوستان و همکاران

با مرجع گرافیک دوست شوید !

محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما تهران گراف قالب گراف
تمامی حقوق سایت و قالب برای((مجله شيرين)) محفوظ می‌باشد و هرگونه سؤاستفاده و کپی برداری پیگرد قانونی دارد | کپی رایت ۲۰۱۳
طراحی و سئو: تهران گراف ترجمه: قالب گراف